Area’s & Solutions | Credit Management

Creditmanagement

Wij zorgen ervoor dat uw klant- en debiteureninformatie en openstaande facturen naadloos wordt geïntegreerd met bekende creditmanagementsoftware systemen. De integraties tussen uw ERP-systeem en toonaangevende software zoals Trust IT, On Guard of Client Control voegen aanzienlijke waarde toe aan uw mogelijkheden om debiteuren openstaande posten en het volledige bijbehorende proces te beheren.
Via deze oplossingen bieden wij u de mogelijkheid om ouderdomsanalyses, rapporten over veroudering, DSO KPI’s en automatische betalingsherinneringen in te stellen, waardoor uw managementteam beter inzicht krijgt in uw bedrijfsvoering.

Credit Management

In de wereld van zakendoen is een gestroomlijnd creditmanagementproces essentieel voor het behouden van financiële stabiliteit en het zorgen voor tijdige betalingen van je klanten zodat de cash-flow gezond blijft. Hier komt Uniconta’s Customer-module in beeld, met een scala aan krachtige functies die bedrijven helpen om hun creditmanagementproces te ondersteunen en te optimaliseren

Customer Module
De Customer module stelt onze gebruikers in staat om alle noodzakelijke informatie aan hun klanten te koppelen, waardoor orderbeheer en facturatie zowel efficiënt als eenvoudig zijn.
Ongeacht de grootte of de branche van hun bedrijf, hebben gebruikers altijd behoefte aan het opslaan van informatie over elk van hun klanten. In Uniconta wordt alle klantgegevens opgeslagen in de klantenlijst, waardoor onze gebruikers snel en eenvoudig de gegevens van elke klant kunnen bekijken.

Handige functionaliteiten binnen de module Customer:

Email-management

Facturen kunnen via e-mail worden verzonden met behulp van het ingebouwde e-mailsysteem van Uniconta. Het bedrijf kan formulieren verzenden via zowel de mailserver van Uniconta als de mailserver van het bedrijf zelf. Bij het verzenden van formulieren kunnen andere standaarddocumenten worden bijgevoegd, zoals verkoop- en leveringsvoorwaarden, aanbiedingen voor marketingcampagnes, enzovoort.

Basisfacturering kan ook worden uitgevoerd met behulp van de Quick Invoice-functie van Uniconta, waarbij de gebruiker de factuurgegevens invoert en deze afdrukt/verstuurt naar de klant.

Invoicing

Bij het factureren in Uniconta haalt het systeem de informatie die op de facturen moet worden opgenomen direct uit de klanten- en voorraadlijsten, enzovoort. Dus de gebruiker hoeft niet telkens de basisinformatie van klanten, beschrijvingen van voorraadartikelen, prijzen, enzovoort in te voeren bij het aanmaken van een factuur.

Als er een creditnota nodig is, kan deze eenvoudig worden gemaakt door te kopiëren en plakken vanuit de oorspronkelijke bestelling, dus er is geen behoefte aan het opnieuw invoeren van informatie. Het is ook eenvoudig om facturen opnieuw af te drukken en opnieuw te verzenden.

Quick invoice

Uniconta’s ‘Quick Invoice-functie’ kan worden gebruikt om directe verkopen te factureren zonder eerst een verkooporder aan te maken. Deze functie stelt onze gebruikers in staat om het hele proces van de verkooporder te vermijden. Als inventarisartikelen al zijn ingesteld, worden ze bij facturering uit de voorraad gehaald.

Subscriptions

Uniconta heeft ingebouwd abonnementenbeheer, zodat gebruikers altijd kunnen zorgen dat bijvoorbeeld hun maandelijkse facturen op tijd worden verzonden. De abonnementenbeheerfunctie stelt gebruikers ook in staat om massafacturering uit te voeren.

Currency management

Uniconta biedt volledig valutabeheer, waardoor onze gebruikers efficiënt kunnen handelen met buitenlandse klanten. Gebruikers kunnen ervoor kiezen Uniconta automatisch wisselkoersen te laten bijwerken of zelf een vaste koers instellen. Alle transacties in Uniconta kunnen worden uitgevoerd in de lokale valuta of in een vreemde valuta.

UBL

Bedrijven die leveren aan de publieke sector moeten mogelijk hun facturen elektronisch verzenden met behulp van UBL-bestanden. Het factureren van publieke instellingen of bedrijven die elektronische facturering vereisen, is eenvoudig in Uniconta, omdat elektronische facturering is ingesteld voor de UBL-standaard. Uniconta stelt de gebruiker in staat om bij het factureren direct een UBL-bestand te selecteren.

Hulp nodig bij het maken van een keuze?