Slimme oplossingen credit management
U zou graag over willen stappen naar een credit management software, maar loopt er tegenaan dat de integratie met uw ERP systeem complex is. TRUST IT, de credit management software van TKB uit Amsterdam, en Keep ERP Simple, bedenker van slimme Business Solutions, hebben al een oplossing klaar staan voor u.
TKB is al jaar en dag aanbieder van credit-management software. Haar visie dat ‘de oplossing van vandaag niet per definitie de oplossing van morgen is’ sluit naadloos aan bij die van KES. KES staat voor Keep ERP Simple. En dat is precies wat we doen. Zelfs in alomvattende, complexe omgevingen, met diverse interacties en afhankelijkheden. Juist dán houden wij de focus op eenvoud die werkt.
De business applicatie die TKB voor haar klanten gebruikt heet TRUST IT en dat werkt in de Cloud. KES gebruikt een Multi-tenant ERP systeem in de Cloud, die heel eenvoudig middels een API, de TRUST IT software kan koppelen aan dit ERP systeem. Zelf als TRUST IT ontwikkelt en zaken verandert is het relatief eenvoudig deze API te bewerken. Zo houdt KES de kosten voor maatwerk laag en worden er geen kosten gemaakt voor vastlopende interfaces of bugs die zich voordoen.
Waar credit management software en ERP samenkomen
Integratie tussen systemen wordt nog steeds nog steeds als complex ervaren. Het komt vaak genoeg voor dat systemen die op een eigen server zijn geïnstalleerd, niet kunnen integreren met andere systemen. Leveranciers dienen fysiek op bezoek te komen bij iedere update. Ook moeten bedrijfsprocessen aangepast worden naar de werking van een systeem, in plaats van dat het systeem bestaande of nieuwe bedrijfsprocessen ondersteunt. Dit zijn allemaal problemen die ervoor kunnen zorgen dat er geen vooruitgang geboekt kan worden in het verbeteren van bedrijfsprocessen. De oplossing? De integratie van een credit management software met een ERP systeem kan verlichting bieden.
Door gebruik te maken van credit management software brengt u structuur aan in uw credit management. U heeft direct inzicht in uw debiteurenbeheer en rapportages en u zorgt ervoor dat u de communicatie met uw debiteuren aan kunt passen op basis van het klantprofiel. Iedere actie die moet worden ondernomen wordt door de credit management software geautomatiseerd verwerkt. Zonder credit management software moet je per klant kijken welke aanmaning naar welke klant moet, of welke hij al heeft ontvangen. Het werk wordt een stuk efficiënter omdat het systeem aangeeft wat er op ieder moment nodig is. Dit zorgt voor tijdsbesparing en dat levert uiteindelijk weer een besparing aan personeelskosten op.
Op zoek naar een slimme business solution?
Stel dat u overweegt om uw credit management proces middels software te gaan verbeteren. En u bent aan het verkennen welke oplossingen voor u het beste passen, plan dan even een Teams meeting in via onze website.
U mag ook gewoon contact opnemen om te sparren over dit onderwerp. Alleen met het meedenken in processen komen de juiste oplossingen tot stand. Keep ERP Simple heeft meerdere oplossingen voorhanden met meerdere Credit Management tools en ERP Platforms.